ny hjemmeside. www.vidarmehl.com

Denne siden er ikke i drift lenger!
Gå inn på http://www.vidarmehl.com

🙂

Slettestrand Feriesenter 2014 – Good as always!

Nok en samling unnagjort (26-30mars). Denne gang ei kort og intensive samling med Toyota Fuji Team gjengen. Som fleire år tidligere tok vi også i år turen til Slettestrand Feriesenter på Nordvest kysten av Danmark. Et ferie/opptreningssenter som har bygget opp et imponerende nettverk med sykkelstier. Stier på stortsett jord og sandbunn, med litt røtter, men mest av alt flytstier, artige svinger og andre utfordringer. Til tross for at Danmark er flatt er det likevel ingen fare for at pulsen ikke stiger i de korte kneikene som er der! Anbefaler ALLE som liker stikjøring om å legge en tur hit! God mat og koselig vertsskap er også verdt å nevne!:)

Siden vi kun fikk sykkeldagen torsdag, fredag, lørdag og en liten grytidlig økt på søndagen ble det mye høy intensitet på øktene våre. Med kun 5 dager siden en uke med 37timer i Spania var jeg veldig spent på kroppens reaksjon på hard intensitet igjen. Ikke så uventet så var det stor forskjell fra dag til dag. Første økta torsdagen helt pillråtten, men andre økta igjen var ok. Så langtur på fredagen med fryktelig tunge bein. Men dog desto bedre igjen på lørdagen hvor vi kjørte et internritt på ca en times tid. En hel runde i løypa. Greit fornøyd med gjennomføringen av den og avstanden frem til lagets bestemann, Lars GranbergJ

Sammenlignet med i fjor på samme tid så var jeg nettopp i gang med trening etter 6ukers sykefravær. Følelsen totalmessig nå kontra da er som natt og dag. Kontinuitet i treningen samt mange flere langturer som en følge av sponsor avtalen med Hunton har nok helt klart gitt meg et lite løft allerede!

Alt i alt en veldig bra samling, hvor det var digg å få utfordret en rusten stiteknikk igjen! Følte teknikken stortsett ble bedre for hver dag. Fuji SLM 1.1 29″ gjorde også virkelig jobben. Stivere og mer stabil ramme en i fjor, særlig grunnet 12mm aksling bak. Birksport.no sier bare jeg;)

Denne uken har vært forholdsvis rolig, men fått gjort unna diverse test og tilpasninger som jeg kommer med egne innlegg om utover uken om;)

Flere filmsnutter og annen morro kan du se på vår facebookside, gå inn via linken til høyre;)

Spania samling! :)

Ny tur i utlandet er nå unnagjort. Denne gang i Marbella helt på sørkysten av Spania.
Reiste sammen med 7andre lokale sykkelentusiaster/supermosjonister fra Raufoss og Gjøvik SK.

Formålet med samlinga var for min del å få timer på sykkelsetet. Med andre ord rolige langturer.

Reisedagen fikk vi til en 4timers tur ettersom flyet gikk fryktelig tidlig fra Gardermoen. Reiste fra Gjøvik før kl 3 om natta…Gjesp!
Lite spenningsmoment på første økta ettersom sykkelen var 100% ny. Hentet den fra Birksport to dager før avreise. Sykkelen virket som forventet veldig bra og uten problemer! Mer detaljert info kan du lese i forrige innlegg;)

Påløpende dager gikk stort sett rolig for seg på blanding mellom grusveier og asfalt.
Hvor dag 4 var ren asfalt tur på 160km der turen gikk opp til den kjente tyrefekterbyen Ronda.
Ettersom jeg hadde vært der en gang tidligere for noen år siden, og kjente til den EKSTREMT gode kakaoen/sjokoladen på Cafe Chocolate var det selvsagt duket for stopp der! En stykk stor kopp med herlig sjokolade så gikk resterende 4timer hjem rimelig lett;)

Ble ikke kjørt mye stier, men på dag 5 hadde vi en kul nedkjøring fra ca 800meters høyde ned mot havet igjen. Ganske teknisk krevende sti med skiftende underlag. Storkoste meg ned her til tross for punktering i bunn av bakken.
Apropos punkteringer så hadde vi sykt mange av dem til tross for lite stikjøring. Mye grunnet torner store som tegnestifter…!!

Dag 6 var helt klart fineste dagen og den lengste. Ca 3000høydemeter og hovedsak kjøring på grusveier. Effektiv sykkeltid ble på hele 7timer og 20min. Smakte rimelig godt med en cappuccino etter ca 6,5t før vi skulle kjøre siste 2mil på asfalt. Særlig med tanke på at turen innhold en del lystbetont I3 drag og ellers litt halv høyt tempo.
Helt på slutten av økta løsnet høyre krankarm. Noe flaks at dette skjedde da og ikke langt oppi fjellet..Da hadde det fort blitt mange timer hjem..
Litt ett benstråkking og dra hjelp fra Roar Sollie så kom vi oss innom nærmeste sykkelbutikk og fikk fiksa det:)

Været har alle dager vært kriminelt bra! Sol fra blå himmel hver dag og temperaturer rundt 22-25grader…Deilig!!! Faktisk fått sykkelskille på armer og bein;)

Alt i alt en veldig vellykket samling med drøye 37timer effektiv sykkeltid på 7dager sammen med en hyggelig gjeng totninger!
Men jammen godt og komme hjem til kone og barn igjen også! Borte bra, men hjemme best!

Nå venter 4,5dag hjemme før ny tur! Da er det langweekend på Slettestrand feriesenter i Danmark med Toyota Fuji Team. Gleder meg til å tråkke på det kule stiene som er der. Anbefaler alle som ønsker å kjøre stier å ta turen dit! 🙂

Fuji SLM 29 1.1 2014 modell!

Fuji har i år kommet med en helt ny ramme på sine 29″ sykler. Ny geometri og en vekt i klassen med alle sine konkurrenter.
Vet ikke den nøyaktige vekten på rammen, bare at den er rundt 300gram lettere enn tidligere…Det gjør seg!

Toppmodellen SLM29 1.1 som jeg og resten av Toyota Fuji Team kjører med i år har jeg så langt brukt på to turer i Spania. Hvor jeg per dags dato befinner meg på samling. Inntrykket etter disse to turene er ekstremt bra!
Sykkelen er stiv og med god respons. Den nye rammen i år har i tillegg fått en ny og forbedret bak ramme. 12mm aksling på bakhjulet som gjør bakparten vesentlig stivere. Bak bremsen har fått ny plassering «inni» rammen. Føler dette er med på å gjøre sykkelen mer stabil ved oppbremsinger.

Oppgradering fra fjoråret er at den også kommer med Fox 32 Float 29 Factory Fit gaffel m/Remote. En gaffel som mer eller mindre er 100% stiv ved låst stilling noe jeg synes er viktig for å få alle kreftene riktig retning når jeg står og trår.
Samtidig er Fox kjent for å ha gafler som er meget driftssikre.

Orginalt fra Birksport kommer sykkelen med komplett XTR gruppe, Sun Black Flag Pro SL hjulsett og Oval komponenter til styre, stem og setepinn. Med andre ord et veldig bra oppsett.
Likevel så har jeg fått byttet XTR gruppa med Sram XX1 gruppe da jeg var særdeles tilfreds med det systemet i fjor. Har beholdt XTR bremsene da dem er hakket bedre enn Sram sine. Dette er nok litt smak og behag, men den optimale løsningen etter min smak:)

For mer utfyllende info klikk på linken for å komme til Birksport sin hjemmeside. Mye sykkel for pengene her gitt!:)

Marbella!:)
ca 1050moh
Fotograf Geir Sveum

Om resultatene uteblir denne sesongen så er det garantert ikke doningen sin skyld, men gubben oppå!

Status trening – Hunton fiber AS

Da var jammen februar over også…
Tenker hele tiden at det er leeenge til sesongen starter og at jeg har god tid på å komme i form!
Men dæven hvor tiden flyr!
Januar og februar ble heilt ok treningsmåneder og veldig bra sammenlignet med i fjor som stortsett bare var preget av sykdom.
Hatt en uke off både i januar og februar, men det er lite til meg å være så klager ikke…hehe:)

Har ikke fått trent helt som planlagt pga de sykdoms ukene. Så har blitt mindre hardt en ønsket. Men fått flere lengre og rolige økter på sykkel en jeg noen sinne har hatt i disse månedene. Går overraskende bra å sykle ute både i kulde, sørpe og vind.

Den største forskjellen fra i år til tidligere år er at jeg nå får to økter på dagtid i uken. Dette pga den herlige løsningen med 80% stilling på jobb. Hunton Fiber AS som er arbeidsplassen min har som tidligere nevnt gått inn som sponsor for laget.
Pga dette har jeg fått denne fantastike muligheten til en dag i uken mindre jobbing. Denne har stortsett blitt fordelt slik at to dager i uken blir korte. Da har jeg fått puttet inn langtur to dager midt i uken! Deilig!:)
Er jo nettopp timene i boka som har vært mangelvare de tidligere årene. Håper dette skal være med på å ta meg et hakk videre opp på resultatlistene når vi kommer til de viktigste rittene….!:)

Hunton har i dag en ledende posisjon innen produksjon av trefiberbaserte produkter. Fokus er hele tiden å videreutvikle produkter og løsninger til fremtidens bygg. Mest kjent er vindtett platen, som kjent fra gammelt av «asfalt platen».

Hunton har utviklet egne løsninger og produkter til byggkonstruksjon samt til tak, gulv, vegg og isolasjon. Dette er Hunton-løsninger som gjør det enkelt å oppnå byggetekniske krav, for eksempel til passivhus.
Produktet jeg selv jobber med som salgsingeniør er Hunton I-bjelken. En bjelke som blir brukt til gulv, vegger og tak i boliger, industribygg, hytter osv!  Her skreddersyr Hunton konstruksjonspakker som kan leveres direkte til byggeplass som monteres raskt enkelt og solid!

Mer info gå inn på hjemmsiden http://www.hunton.no

Bilde fra en av vinterens halvvåte turer!

Fuji ALTAMIRA SL 1.1 – Gleder meg!!

Årets racer sykkel er på vei i posten. Litt av ei skute!
Fuji ALTAMIRA SL 1.1 – Full Dura Ace Di2 gruppe! Gleder meg. Aldri prøvd Di2 (elektrisk girskiftere), men dei som har seier det er konge!

Ramma er den samme som eg kjørte på i fjor, men med nye farger. Utrulig komfortabel å kjøre på samtidig som responsen er svært god.
Samme sykkel som profflaget Netapp Endura kjører på!  http://www.netapp-endura.com/

Den kommer ferdig ut av esken på 6,85kg med carbon clincher 46mm profil hjul. Skal ikkje stå på utstyret!

Grunnen til at jeg skal ha såpass heftig racer er for det første at utstyr er gøy! 😉 Men hovedgrunnen er at jeg blir med Team Atea på samme opplegg som i fjor.
Veid litt opp og ned på det og kommet frem til at utbyttet treningsmessig var såpass bra at jeg bare MÅ være med i år også! Ikke bare pga treninga og trøkket jeg får i labbene av det, men fordi det også var utrolig moro å sykle med 30 andre blide syklister!
Så vår sesongen blir ein del som i fjor, men regner med å få til ein del terrengritt likevel. Har trua på at dette skal gi meg den optimale oppkjøringa fram mot august som er viktigste måneden min på sykkelen……!:)

Birksport leverer selvsagt  denne sykkelen, men de har den ikke lagerført i Norge. Skulle du være intressert i ei slik skute du også (Noe du absolutt burde) så ta kontakt med meg så hjelper jeg deg!:)

Fuji Altamira SL 1,1

Tenerife tur:)

Kom i helga heim fra ein aldri så liten tur til varmere strøk. Nærmere bestemt Los Gigantes på Tenerife, den største av dei Kanariske øyene.
Var der fra lørdag til lørdag, altså ei veke. Opphaldet var av «type to fluer i ein smekk samling»!
Å det er?
Tur med fruen i eine kofferten og sykkelen i den andre. Så med andre ord alt ein trenge!;) Junior plasserte vi hos svigers!:)
Hadde også med oss eit vennepar slik at eg hadde treningskompis og fruen sole selskap.

013a7633a9c855663766ec53999f23f8e70c1003fd

Treningsmessig var målet å få langturer og ca 30t totalt på 6økter. Hovedsaklig rolig, men 1-2 økter med tersekl drag underveis.
Det starta bra med drøye 5t første dag og ein hard dag i mykje bakker på dag 2.
Men dag tre enda på potta! Magasjau med diare og oppkast. Matforgiftning etter ein dårlig biff kvelden før var et faktum!:(
Heldigvis visste fruen om vidunder medisin som er reseptfritt i land uten håpløst strenge regler….Så fikk stoppa det som kom ut bak ganske kjapt. Resten av dagen gjekk med på å prøva å få i seg ørlite granne mat og drikke. Men uten matlyst så er ikkje det lett. Nærmare 12t i strekk med søvn så våkna eg dag 4 og følte meg heilt fin!:)
Blei da med Even Antonsen med planen om ca 2t for å starte rolig igjen. Men som vanlig lysten er større enn fornuften. Så blei 5t den dagen også siden eg følte meg heilt fin! Langtur dag 5 og kortare økt på fredagen med 2terskel drag på henholdsvis 31min og 19min. Stor formen er definitivt et stykke unna i forhold til i fjor i samme bakke. Då var eg temmelig bra til januar og være, men fikk jo 6veker uten trening etterpå. Så uten sjukdom no framover i 6veke som ikkje blei brukt til anna enn tv titting i fjor så har eg trua på at det blir trøkk i Mehl  2014 også!:)

Dagane etter eg kom heim har blitt brukt til to terskel økter på rulla, og i dag årets første skitur på Øverby under idylisk steming med lett snøvær og sol samtidig! 🙂

Fokus neste vekene no blir terskel, terskel og terskel. MÅ bare få opp trøkket og har stor tru på at det er god medisin for beina mine. Økter over tersekl tar eg nærmare sesongstart.

Blir forhåpentligvis litt hyppigare updateringer framover no når det skjer litt meir både treningsmessig, utstyr osv… Så følg med:)

Takk til fruen, Even og Guri for ein hyggelig tur!:) Gjentas neste år?

God Jul!:)

Hei og hå! Sorry for dårlig med update på bloggen den siste tida, eller rettare sagt månadane!
Så virkelig på tide med info om Mehl’s tilstand igjen!

Som alltid blei det ein rolig periode i oktober. Planen var å begynne for fullt med oppkjøring mot ny sesong 1 nov. Ja riktig det blir sjølvsagt minst ein sesong til om noken skulle vera i tvil om det! 😉 (garantert fleire og).
Begynte forsåvidt med treninga igjen som planlagt 1 nov, men kjørte et anna opplegg en vanlig på denne tida. Rett og slett pga tidsklemma så blei det lite timer, men ein del kvalitet i stede.
Grunnen til (enda) mindre tid til overs enn ellers skyldast oppussing av kjøkkenet som bare MÅTTE gjerast…Pluss ein del ekstra ting i forbindelse med jobben har ført til litt amputert trening. Så er vel noke bak det planlagte skjemaet.

Men kjøkkenet blei fint da i det minste og plenty med «good will» hos kjerringa er opparbeida. Fint å ha videre utover vinteren:)

Kvalitets treninga i november bestod av styrke i form av maks styrke og terskel på rulle. Dog et par skjær i sjøen i planene der og. Først fekk ryggen ein smell etter for mykje vekter på knebøyen..Sterk i beina, men for svak i overkroppen…Gjekk da over til meir et bens øvelser for å kunne spare ryggen når den var blitt bra igjen. funka bra det også!:)
Men nytt problem…Et beins «beinpress». Tok i såpass at et ribbebein knakk på venstre sida^^…au au. Stopp med styrke på et par veke igjen.
Når dette endelig var bra at blei eg forkjølt…Og når det var bra at, jo då klarte eg jammen å knekke ribbein på høgre sida i samme øvelse! Ur komisk, men fakta! Så ikkje meir et beins beinpress på meg!;)

Kjørte i samme periode en god del meir terskel økter enn normalt for denne årstida å vera. Dette for å bøte på manglende antall timer. Så kappasiteten er ikke så aller verst trur eg da, sjølv om timane i banken mangler.

Heldigvis går eg no ein veldig mykje bedre periode i møte tidsmessig så sant alle skjær i sjøen klarer å unngås.
Jule ferie no med fri i 12 dager. Satser på å få lagt ned noke lengre turer i denne perioden.
I morgen blir det tur til Skarnes på ca 5t på Fuji altamira CX med pigg dekk. Genial sykkel som passer til de fleste forhold!:)
Jula skal feires der sammen med svigers;)

Når juleferien er over blir det jobb i ei drøy veke før varmere strøk venter…..!:)
Tenerife sammen med fruen, og et vennepar. Uten unge. Blir alle tiders. Da blir det sykling på meg og Even Antonsen, mens dame slikker sol. Vinn Vinn!;)
Ei veke skal tilbringes der, med timer på setet som fokus. Bare håper værgudene er med oss!

Etter dette venter ein ny situasjon arbeidsmessig. Arbeidsgivaren min Hunton Fiber AS har gitt meg en unik mulighet. Dei går inn som sponsor i Toyota Fuji team som fører til at eg fra og med veke 4 skal jobbe 80% stilling i 2014!:)
7,5t mindre tid på jobb i veka blir ein vanvittig forskjell! Eg gleder meg stort.
Blir selvsagt ikke 7,5t mer trening kvar veke, men det blir meir og like viktig meir tid til å samle overskudd som er mangel vare i dag!
Meir info om Hunton Fiber AS kommer utpå nyåret i eget innlegg!:)

Med dette ønsker eg alle følgere og alle andre ei riktig god (h)jul og godt nytt år!:))

Oppsummering av 2013 sesongen!

Ein lang sesong er for så vidt over med unntak av 5 cyclecross ritt som skal kjørast i oktober/november. Dei er mest for moro skyld så satsingsritt er med andre ord over.
Hadde håpa å få kjørt NM/NC avsluttninga på Geilo forrige helg ved Skarverittet. Forkjølelse satte ein effektiv stoppar for det dessverre. Men faktisk første og einaste rittet eg har måtta stå over i år pga sjukdom. Langt bedre enn det normale for meg!:)

Fra start til slutt.
I vinter trente eg bra og endra ein del på opplegget med å trene styrke på beina i staden for styrketråkk. Alt gjekk etter planen og under ein tur på Tenerife rett over nytt år fekk eg lagt litt timer på asfalten. Perfekt! Men så kom nedturen…Ein lang nedtur! Forkjølelse som aldri ville ta slutt! Førte til 6 veker fullstendig uten trening…! Det er lenge. Faktisk så lenge at eg egentlig hadde lagt opp syklinga. Fekk liksom smaken på det å leve uten treningsjaget. Men blei overtalt til å fortsette og team sjef meinte dette likevel kom til å bli ein knall sesong. Dog noge skeptisk til det så begynte treninga igjen!

Hardt og brutalt ei veke etter eg begynte på igjen blei det samling på Slettestrand Feriesenter i Danmark. Stier, stier og stier!:) Noke overraskande kjørte eg ikkje så mykje seinare enn dei andre. Fekk trua tilbake!:)

Første ritt kjørte eg på landeveien i et sterkt startfelt på Ronde Van Berg. Hard, brutalt og uvant. Ei veke seinare blei det Feiringrittet kor beina allerede var blitt langt bedre! Framgangen fortsatte og begynte å følte meg bedre og bedre.
I mai og juni kjørte eg ein del ritt sammen med Team Atea Pro Aktiv. Utrulig moro og knallbra trening. Rullekjøring med høg fart. Følte denne kjøringa var med å bedre trøkket mitt for resten av sesongen.
Mai bestod også av sesongens første terreng ritt på Helgøya. Merka her at avstanden opp til dei beste var kortarene enn før. Låg bra an, men punga og fekk rittet ødelagt.
Første NC ved Montebellorittet blei ein ok 8plass, men med veldig liten avstand opp til dei beste! Positivt! Einarittet dagen etter, kun slått av Bjerkset.

Etter delvis å fryst i hjel under Bergen-Voss der Atea gjengen for første og einaste gangen måtte slå seg slått var eg delvis snørrete. Men ved hjelp av antibiotika som faktisk funka mot det eg hadde dratt på meg fungerte kroppen meget bra på årets første grusritt. Raumerrittet. Riktig nok den sure 4plassen totalt, men 3plass i menn elite. Bra prestasjon i et sterkt startfelt. Ny bekreftelse på at kjørestyrken var bedra!
Dagen etter Raumer’n kjørte eg igjen med Atea. Mjøsarundt. 26mil. Gjekk som det måtte gå dagen derpå. Tunge bein, men bidrog med mitt i 17mil. God trening!

Så var det hovedmålet for Atea laget. Trondheim – Oslo. Forferdelige værforhold førte til at kroppen min slutta å funke på Dovrefjell. Kald og forfrossen ble det ein langtur i servicebilen i stede. 13 mann kom i mål overlegent forran Rye, men håpløst i forhold til rekord grunna været.

Atea opplegget var over etter T- O så no var det kun terreng som gjaldt.
Hedmarksvidda rundt var første ritt. Enda med seier og solokjøring på slutten!:)
Neste var  Moldechallenge som var tredje norgescup ritt. Her ofra eg meg for lagkompis Granberg som fekk framhjulet mitt etter ei pungtering. Har trua på at topp 5 var mulig slik rittet hadde utvikla seg. Men lagarbeid er viktig.

Valdresrittet stod igjen for tur. Tredje året på rad. Liker det rittet der. Vant i fjor, men måtte i år sjå meg slått av Carl Fredrik Hagen som var i storform.

No var alt retta mot Grenserittet for å få til ein skikkelig formtopp. På veien kjørte eg Sjusjørittet for å få ei bra hardøkt. Droppa faktisk NC4 på Furusjøen for å ikkje kjøre meg heilt i kjellaren helga før. Vant Sjusjørittet også etter spurt oppgjer!

Omsider. Grenserittet. Kjente dagen før på ei gjennomkjøring av deler av løypa at beina var på hugget. Og det var dei definitivt på ritt dagen også. Tidenes beste dag på sykkelen. Enda som beste normann på 5plass over 1,5min framfor neste mann. Kun slått av 4 sterke svensker. Høgde punkt både i karrieren og denne sesongen!:)

Prøvde et par nye ritt for min del. Helterittet og Cycelvasan.
Veldig gode bein også på Helterittet, men pungterte. Enda likevel på ein fin 5plass. Willmann vant suverent!
Cycelvasan blei bare nesten…Litt små tunge bein og tydelig ein nedadågående formkurve. Hang med i tetkampen i et forrykande tempo i ein time. Måtte slippe og blei sittande i gruppe 2 til mål. Enda med ein 13plass som sjølvsagt er bra i så stort ritt, men følte likevel at rittet ikkje var maks da dagen var litt tung. Bedre neste år…;)

Oppkjøring mor Birken. Kjørte da Raufosskogen MTB. Ny seier der eg parkerte sjølvaste Manengen på slutten…;)
Veka etter så sovna kroppen bare. Følte meg ikkje bra, men karra meg likevel med i pulja som tilslutt kjørte for 6plass. Mista kjede rett etter Rosinbakken og måtte sjå gruppa fly av sted. Kjedelig! Blei derfor ein skuffande birken på 26plass!:/

Birken blei jo då siste viktige ritt sidan eg blei sjuk før NM.

Som dåke ser har sesongen vært bra, med gode plasseringa i store ritt og seier i dei mindre!:)
Ønsker jo sjølvsagt at det skal bli enda bedre og når eg no oppsummerer antall timer i sesongen 2012/2013 så kjem eg opp i ca 510tima som er registrert i treningsdagboka. Dette er det minste eg noken gang har hatt, men likevel min beste sesong!! Gått under det andre folk trener for å sei det enkelt…!

Lysten for å få til ei ordning som gjer det mulig å trene meir uten å sette familien heilt til sides er stor. Jobber med saken og håper å få på plass ein løysing i løpet av hausten!:)

Takk til sponsorar, støtteapparat og ikkje minst fruen som lar meg drive med dette!:))
Go hard or go home!
sportograf-41163902

Alt mulig veka!

August med stortsett alle dei ritta eg trives best i er over. Presterte jevnt bra med Grenserittet som det store høgdepunktet!
Liten formsvikt rett før Birken var nedtur, men alt i alt ein veldig bra august måned.
Med hovedmåla for sesongen vel overstått er motivasjonen til å holde trøkket oppe litt labert.

NM maraton som også er cup avslutninga i NC cupen går på Geilo 21september. 3lange veker etter Birken der eg må prøve å holde formen på plass.
For å klare dette har det denne veka blitt veldig lystbetont trening!
Dei 5 øktene eg har hatt etter Birken har faktisk vært på 5 forskjellige sykla!!

Dag 1 etter Birken var rolig på spinning sykkel.
Dag 2 fri
Dag 3 Terskel økt på tempo sykkel. Gøy, uvant sårt mellom beina!
Dag 4 Terskel økt + KOM forsøk opp ein bakke på 29″ Fuji SLM. Fin økt med fin gjeng på Gjøvik!
Dag 5 Stitur på lånt fulldempa sti sykkel. Farlig moro der fokuset var å sykle fort nedover…!
Dag 6 KOM økt på racer med maks drag i utvalgte bakka.
(KOM = King of the mountain som er beste tida opp diverse bakka. Dette har vi full oversikt via Strava der folk legg ut sykkel turane sine slik at ein veit kor lang tid som blir brukt opp, ned bort eller fram osv..)

Som du skjønne ei veka med bare gøyale økter og fint lite planlegging. Bestemt meg for ka eg skal trena omtrent når eg har gått ut døra.
Blir ein liten rolig tur i morgo også før 30km langt tempo ritt på Feiring på søndag.
Tar det rittet som god trening der ca 40min hardt med stort moment på beina er konge trening. Pluss at tempo er drit artig! (bortsett frå at det fort blir grådig sårt mellom beina…:P )

Venter også på et nytt leiketøy. Ny cyclecross http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=882_885&products_id=6504
Gleder meg som ein unge!:)
Tenkte å kjøra Norgescupen i CX faktisk bare for moro skyld. 5 ritt i oktober måned;)